TPMS (Tire Pressure Monitoring System), magyarra fordítva guminyomás figyelő rendszer, amely minden, az EU-n belül 2014 november 1-től forgalomba hozott személygépjármű esetén kötelező tartozék.
Egységesített defekt jelzése van, mely fekete alapon sárga felkiáltójel egy gumiabroncs keresztmetszeti rajzában:
A hibajel megjelenése a műszerfalon valamelyik kerék túlzott nyomásvesztésére utal.
Két típusa van forgalomban jelenleg:
1, Szenzor nélküli: a kerekekben semmilyen közvetlen nyomásmérő szenzor nincs, csak a kerekek közti gördülési sebesség eltérésből következtet
- előnye: nincs TPMS szervizigény
- hátránya: gyakrabb a téves riasztás
2, TPMS szenzoros: általában a szelepre van rögzítve egy szenzor, mely a nyomást közvetlenül méri
- előnye: megbízhatóbb
- TPMS szervizigény
A szenzoros verzió szervizelése legkésőbb az első szezonális kerékcserekor aktuálissá válik, mert az autó központi számítógépét minden alkalommal újra kell tanítani a szenzorokhoz ha kereket cserélünk, kerék pozíciót cserélünk, nyáriról-téligumira, vagy téliről-nyárira váltunk.
A szerviz időszükséglete:
A szenzorok beszerelése és/vagy az újratanítás, megfelelő felszereléssel és képzettséggel csupán plusz 10-15 perces szervizidőt jelent a szokásoson felül egy autónál. Ezzel egyidőben a sárga hibajel kiütése is megtörténik, amely kötelező feltétele a műszaki vizsgának.
Szervizünk rendelkezik a kellő képzettséggel és gépesítettséggel, hogy a jelen forgalomba hozott autók közel 100%-ának a TPMS szervizfeladatait megoldja.
TPMS szervizigényt MINDEN ESETBEN érdemes előre, telefonon leegyeztetni a szervizzel a szenzorok rendkívül széles skálája miatt, hogy az esetlegesen hiányzó szenzorok rendelkezésre álljanak a szervizelés idején.
A szolgáltatások árai megtalálhatóak itt.